Berpuluh-puluh murid sekolah Jamaica dimasukkan ke hospital selepas makan gula-gula ganja


Berpuluh-puluh murid sekolah Jamaica dimasukkan ke hospital selepas makan gula-gula ganja

BACA seterusnya di: https://pakdin.my/168748/

Lebih 60 pelajar sekolah rendah dimasukkan ke hospital di Jamaica pada Isnin selepas secara tidak sedar makan gula-gula yang dicampur dengan ganja.

Menteri Pendidikan dan Belia Fayval Williams memberitahu, tiada seorang pun kanak-kanak - yang berumur 7 hingga 12 tahun - dalam keadaan kritikal, memetik doktor.

Gula-gula itu menyebabkan kanak-kanak itu "muntah dan berhalusinasi," katanya di X.

“Lebih 60 pelajar sekolah rendah terpaksa dibawa ke hospital. Ibu bapa tolong berhati-hati!!” Williams menulis. “Seorang budak kecil berkata dia hanya mempunyai SATU kekasih. Itulah kehebatan produk ini."

Menteri itu juga berkata pada X bahawa dia melawat hospital tempat kanak-kanak dirawat, dan bahawa "doktor & jururawat sedang berusaha bagi memastikan pelajar pulih."

Williams menyiarkan gambar gula-gula itu, yang datang dalam bungkusan berwarna pelangi.

Pembungkusan menyatakan produk itu mengandungi Delta-8 tetrahydrocannabinol, juga dikenali sebagai delta-8 THC, bahan psikoaktif yang terdapat dalam tumbuhan Cannabis sativa, " menurut laman web Pentadbiran Makanan dan Ubat-ubatan AS (FDA).

Ia mempunyai "kesan psikoaktif dan memabukkan," menurut agensi AS.

Menteri itu juga menyertakan gambar bungkusan gula-gula yang menunjukkan amaran kerajaan di bahagian belakang yang menyatakan, "jauhkan daripada kanak-kanak" dan "tidak dimaksudkan untuk digunakan oleh sesiapa yang berumur di bawah 21 tahun."

Pembungkusan menyatakan produk itu tidak diluluskan oleh FDA.

Jamaica membenarkan pengambilan ganja untuk orang yang berumur lebih 18 tahun pada 2015, dengan memiliki 2 auns (56 gram) atau kurang ditakrifkan sebagai kepada kesalahan kecil.

Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL