🎦 Israel berperang dengan Hamas selepas serangan yang belum pernah berlaku sebelum ini

 


🎦 Israel berperang dengan Hamas selepas serangan yang belum pernah berlaku sebelum ini

BACA di: https://pakdin.my/168810/

Pertempuran di Israel berlaku sehari selepas pejuang Hamas melanggar sempadan dari Gaza dalam serangan mengejut yang tidak pernah berlaku sebelum ini. Pegawai berkata angka kematian di Israel telah melepasi 700 orang.

Video menunjukkan kengerian di lapangan, termasuk serangan ke atas festival muzik di mana penyelamat Israel mengatakan mereka menemui 260 orang mati. Klip lain menunjukkan orang awam Israel dijadikan tebusan. Hamas mendakwa ia menahan lebih 100 tebusan, termasuk pegawai tentera Israel.

Israel telah menyerang Gaza dengan serangan udara dan secara rasmi mengisytiharkan perang ke atas Hamas pada Ahad (8 Oktober 2023). Lebih daripada 400 rakyat Palestin telah meninggal dunia, menurut kementerian kesihatan di Gaza, dan penjagaan perubatan telah menjadi rumit oleh Israel memotong kuasa ke wilayah itu.

Skala penuh tindak balas Israel masih tidak jelas, tetapi Perdana Menteri Benjamin Netanyahu telah meramalkan "perang yang panjang dan sukar," dan seorang jurucakap tentera membayangkan negara itu mungkin cuba menguasai sepenuhnya Gaza.


@malaysia.xpress Hamas tawan kawasan Israel? #malaysiaxpress #tebingbarat #worldconflict ♬ War, army, battle march snare drum - Studiolance

Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL