Mahathir Bakal Hadir Himpunan Haram Mahasiswa

GERAKAN mengulingkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang dilancarkan oleh bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir bukan lagi rahsia. Malah isu yang dibangkitkan oleh Department of Justice Amerika Syarikat (DoJ) adalah susulan dari permintaan pembangkang sendiri dengan menjemput campur tangan asing ke dalam sistem politik negara.

Dalam meneruskan gerakan pemberontakan tersebut maka satu himpinan haram akan diadakan sebentar lagi oleh Persatuan Mahasiswa Melayu Malaysia yang didalangi pembangkang.

Bekas naib ketua Umno bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan mengesahkan Mahathir akan menyertai himpunan haram tersebut. Menurut beliau, Persatuan Mahasiswa Melayu Malaysia telah menjemput Mahathir ke Dataran Merdeka pada sebelah petang. Namun kenyataannya kita tahu mungkin Mahathir yang mengerakkan himpunan haram itu.

Setakat ini , PAS belum mengesahkan penyertaan pada himpunan itu walaupun rata-rata parti pembangkang di negara ini menyokongnya.

Pihak penganjur acara tersebut mengesahkan perhimpunan itu akan diteruskan seperti yang dirancang walaupun Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak membenarkan perhimpunan tersebut diadakan di Dataran Merdeka ekoran penganjur tidak mendapat kebenaran daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL). Dengan kata lain, ini merupakan perhimpunan haram.

Tulisan :
Beruang Biru
BB24, Sabtu
27 Ogos 2016

Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL