DOKUMEN SYARIKAT MENDEDAHKAN GEORGE SOROS SECARA TIDAK LANGSUNG MEMPUNYAI 29% KEPENTINGAN SALAM PORTAL BERITA MALAYSIAKINI

Pic: Facebook
Pic: Facebook

The blogger connected the dots linking MDLF to Soros by pointing out that MDLF was started by Soros and and Handel use to work for Soros before helming MDLF as CEO.

Adakah dokumen-dokumen pendaftaran syarikat ini bukti bahawa sebuah portal berita dalam talian tempatan dikawal oleh kerajaan asing?

Selepas pendedahan  'DC Leaks' mengaitkan NGO berkaitan George Soros cuba menjadi pencatur dalam politik Malaysia, banyak kumpulan-kumpulan tempatan dan juga pertubuhan-pertubuhan media berita didedahkan telah menerima dana daripada Open Society Foundation (OSF).

Hari ini, blogger Lim Sian See berkata bukan sahaja OSF menjadi penyedia dana untuk portal berita tempatan Malaysiakini, dokumen syarikat menunjukkan bahawa George Soros sebenarnya memiliki portal berita melalui individu lain.

"Selain daripada memberi pembiayaan kepada MalaysiaKini (seperti yang didedahkan dalam 'DC Leaks' dan diakui oleh Soros malam tadi), Soros juga memiliki 29% daripada Mkini secara tidak langsung sebagai sebahagian daripada meluaskan "rangkaian kepada rangkaian ", seperti yang di utarakan oleh blogger dalam Facebook hari ini .

Mesej itu disertai dengan cetakan skrin borang pendaftaran syarikat yang menunjukkan bahawa syarikat yang dikenali sebagai Media Development Loan Fund (MDLF) dengan CEO bernama Harlan Mandel memiliki 29% daripada MalaysiaKini.

Blogger mendedahkan  hubungan MDLF dengan Soros dengan menunjukkan bahawa MDLF telah dimulakan oleh Soros dan dan Handel gunakan untuk bekerja dibawah Soros sebelum menerajui MDLF sebagai Ketua Pegawai Eksekutif.

"He is not doing regime change out of the goodness of his heart or because he particularly like Malaysia."

A video link was also shared detailing how Angelina Jolie's father, actor Jon Voight called Soros "an evil man".

Posting itu keluar untuk menggambarkan bagaimana Open Society Foundations (OSF) George Soros setakat ini telah membelanjakan lebih daripada USD13 bilion (RM54.4 bilion) mempengaruhi arus politik luar negara dan beliau mempunyai pendirian anti-China yang sangat kuat.

Blogger dalam posting awal semalam menekankan bagaimana "Soros membuat wang (kekayaan sebanyak USD25 bilion sekarang) daripada spekulasi mata wang dan menyebabkan kegagalan kerajaan.

Pautan video itu turut dikongsi memperincikan bagaimana bapa Angelina Jolie, pelakon Jon Voight memanggil Soros "an evil man".

In a statement published under the heading 'Accountability & Transparency', the news portal acknowledged its connection to MDLF and Harlan Mandel but highlighted that 'among the rules governing the organisation, is that the board shall not interfere with editorial matters'.


Blogger LSS yang memberi amaran bahawa "oleh kerana OSF Soros berkata mereka adalah mengepalai untuk" Kempen Malaysia ", ini bermakna bahawa orang-orang seperti Mahathir dan DAP hanya mengikut telunjuk Soros".

Malaysiakini telah menerbitkan di portalnya mengenai hubungan George Soros.

Dalam satu kenyataan yang disiarkan di bawah tajuk 'Accountability & Transparency', portal berita tersebut mengakui hubungannya dengan MDLF dan Harlan Mandel tetapi menekankan bahawa 'antara kaedah-kaedah pengurusan  organisasi, adalah bahawa lembaga MDLF tidak boleh mengganggu urusan editorial.

Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL