Pesakit HIV Thailand mengakui melakukan hubungan sex semalaman dengan ramai lelaki


Pesakit HIV Thailand mengakui melakukan hubungan sex semalaman dengan ramai lelaki

BACA sini: https://pakdin.my/170566

Seorang gadis Thailand telah membuat pengakuan dimedia sosial  bahawa dia positif HIV dan terlibat dalam beberapa hubungann seks semalaman dengan lelaki yang ditemuinya di tempat hiburan sejak tujuh bulan lalu.

Gadis itu memberitahu orang ramai bahawa dia berasa bersalah atas apa yang telah dilakukannya dan mahu setiap lelaki yang melakukan hubungan seks dengannya pada masa itu mengetahui perkara sebenar dan mendapatkan pemeriksaan kesihatan.

“Saya serba-salah sama ada mahu bersuara atau tidak dan memutuskan untuk bersuara. Saya kini berada di tahun kedua universiti dan mula berpesta pada bulan April tahun ini sebagai jalan keluar dari kekecewaan yang dihadapinya. Saya terlibat dalam seks semalaman setiap kali saya keluar, dan apa yang menghantui saya ialah hakikat bahawa saya telah hidup dengan HIV sejak lahir.

“Saya kasihan dengan lelaki yang melakukan hubungan seks dengan saya. Tolong maafkan saya. Saya mahu melarikan diri ke tempat yang jauh. Saya mahu menjadi seorang sami. Saya ingin berundur dari dunia.”

Gadis itu menjelaskan bahawa lelaki ini akan mempunyai isteri dan anak pada masa hadapan dan dia tidak mahu menularkan HIV kepada mereka. Dia berkata dia sentiasa mengambil ubat tetapi minum banyak alkohol, yang menjadikan gejalanya lebih teruk. Dia tidak boleh minum alkohol lagi kerana keadaannya. Dia berjanji tidak akan melakukannya lagi dan menumpukan perhatian pada pelajarannya.

Gadis itu seterusnya mendedahkan bahawa dia sering mengunjungi tempat hiburan berhampiran stesen minyak dan meminta mana-mana lelaki yang pernah bersamanya menjalani pemeriksaan kesihatan.

Disyaki cerita palsu 

Menurut Channel 3, cerita itu dikongsi dalam kumpulan Facebook pelajar di universiti di wilayah timur laut Thailand sebelum ia dipadamkan.

Sesetengah netizen mendapati cerita itu menakutkan, manakala yang lain yakin bahawa keseluruhan cerita itu adalah palsu. Wanita yang berkongsi cerita itu tidak mendedahkan identitinya, dan ramai netizen yang tidak dikenali berkongsi cerita serupa dalam komen, menjadikannya kelihatan mencurigakan.

Seorang peguam terkenal Thailand, Ronnarong Kaewphet berkata, dia tidak tahu sama ada cerita itu benar atau palsu, tetapi dia boleh mengesyorkan bahawa sesiapa yang pernah menjadi mangsa kejadian ini boleh memfailkan saman terhadap penyebar.

Menurut peguam itu, pesakit HIV atau penyakit berjangkit lain yang sengaja menyebarkan penyakit itu kepada orang lain boleh didakwa atas tuduhan cubaan membunuh. Bagaimanapun, kes seperti itu tidak pernah dibawa ke mahkamah Thailand.

VIDEO berkaitan:


https://youtube.com/shorts/f-qh40mqkT4

Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL