Thailand ucap terima kasih kepada Qatar, Israel, Mesir, Iran dan Malaysia selepas pembebasan tebusan warga Thailand


Thailand ucap terima kasih kepada Qatar, Israel, Mesir, Iran dan Malaysia selepas pembebasan tebusan warga Thailand

BACA seterusnya di https://pakdin.my/173844

Kementerian Luar Negeri Thailand mengeluarkan kenyataan tahniah atas pembebasan kumpulan pertama 12 tebusan Thailand pada hari Jumaat, 24 November 2023, seperti berikut:

Kementerian Luar Negeri Thailand telah dimaklumkan oleh Kedutaan Diraja Thailand, Tel Aviv, bahawa 12 warga Thailand yang dijadikan tebusan telah dibebaskan, dan telah memasuki Israel melalui Lintasan Sempadan Rafah. Mereka sedang diangkut ke pusat pemprosesan di Pangkalan Tentera Udara Hatzerim. Pada masa ini, jantina dan nama orang Thai ini tidak diketahui.

12 warga Thailand itu akan dibawa ke Pusat Perubatan Shamir (Assaf Harofeh), di mana mereka akan ditemui oleh pegawai Kedutaan. Mereka dikehendaki berada di bawah pengawasan perubatan untuk tempoh 48 jam, tanpa akses kepada orang luar.


Kementerian Luar Negeri Thailand mengucapkan tahniah kepada 12 warga Thailand ini dan keluarga mereka, dan akan melakukan segala yang mungkin untuk mempercepatkan kepulangan mereka ke Thailand.

Kerajaan Diraja Thai merakamkan ucapan terima kasih kepada semua yang memberikan bantuan dalam memastikan pembebasan tebusan pertama ini, iaitu Kerajaan Qatar, Israel, Mesir, Iran, Malaysia, dan ICRC. Adalah menjadi harapan besar kami bahawa semua tebusan yang tinggal akan dijaga, dan akan selamat dibebaskan pada peluang yang paling awal.

Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL