JDT sambar khidmat bekas pemain Portugal B-21


JDT sambar khidmat bekas pemain Portugal B-21

https://pakdin.my/174950/

Johor Darul Ta’zim (JDT) dilihat terus untuk berbelanja ‘besar’ apabila mengesahkan kehadiran pemain import kelahiran Portugal, Francisco Geraldes sebentar tadi.

Pengumuman tersebut dibuat oleh skuad Harimau Selatan menerusi satu video yang dimuat naik menerusi Facebook rasmi kelab, Johor Southern Tigers.

Menurut laman bola sepak terkemuka, Transfrmarket, nilai pasaran semasa Geraldes adalah sebanyak €2.5 juta (RM12.7 juta) sekali gus menjadikan pemain berusia 29 tahun itu antara yang termahal dalam kancah Liga Malaysia (Liga M) ketika ini.

Bekas pemain skuad Portugal B-21 yang dilihat seiras pemain Manchester City, Bernardo Silva ini telah diberikan jersi No. 10 pada kempen musim baharu nanti.

Geraldes sebelum ini pernah mewakili beberapa kelab terkemua Liga Portugal seperti Sporting Lisbon dan Rio Ave dengan kali terakhir bergelar pemain import di Liga Emiriyah Arab Bersatu (UAE) bersama pasukan Baniyas.

JDT sebelum ini kehilangan empat pemain import selepas Diogo Luis Santo mengesahkan persaraan selain melepaskan khidmat Leandro Velazquez dan Fernando Forestieri manakala kontrak Heberty selaku pemain pinjaman juga tidak disambung.

Geraldes menjadi import kedua yang ditandatangani skuad Harimau Selatan pada tahun ini selepas mengesahkan kehadiran pemain antarabangsa Syria, Jalil Elias minggu lalu.

Skuad Harimau Selatan telah mencipta sejarah menjulang kejayaan double quadruple selepas mendominasi semua trofi Liga M pada musim 2022 dan 2023 yang lepas.

Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL