OKTOBER ditetapkan tarikh untuk pengambilalihan Man Utd bernilai £6 bilion oleh Sheikh Jassim


OKTOBER ditetapkan tarikh untuk pengambilalihan Man Utd bernilai £6 bilion oleh Sheikh Jassim

BACA seterusnya di: https://pakdin.my/166918 -

SHEIKH JASSIM bersedia untuk menyelesaikan pengambilalihan penuh bernilai £6 bilion ke atas Manchester United pada pertengahan Oktober.

Keluarga Diraja Qatar itu telah menentang pembida saingan bilionair British Sir Jim Ratcliffe, yang sanggup membenarkan keluarga Glazer mengekalkan kepentingan dalam Red Devils.

Satu tarikh sudah dimuktamadkan dan pengumuman boleh akan seawal bulan depan.


Sheikh Jassim dan pasukannya kini sedang melengkapkan usaha mereka terhadap kelab itu sebelum mereka menamatkan pemerintahan 18 tahun Glazers yang dibenci peminat MU.

Peminat United akan bergembira dengan jualan 100 peratus kerana mereka khuatir warga Amerika itu akan menguasai sebahagian daripada pegangan saham kelab itu.

The Glazers mahu terus memegang saham tetapi diberi amaran oleh tokoh senior Old Trafford bahawa akan ada tindak balas yang besar daripada peminat.

Mereka akan memperoleh keuntungan setelah membanjiri United dengan hutang besar apabila mereka menyelesaikan pengambilalihan £800 juta pada tahun 2005.

Penyelesaian hutang sejak itu telah menelan kos United lebih £1bn.

Dan angka kewangan terakhir mereka menunjukkan bahawa hutang kasar ialah £725m - yang tertinggi sejak 2010.

Sheikh Jassim akan menghapuskannya untuk menjimatkan sebarang yuran selanjutnya dan tidak mengambil sebarang pembayaran dividen daripada kelab, seperti yang dilakukan oleh Glazers.

Dia juga merancang untuk menaik taraf kedua-dua Old Trafford dan tempat latihan kelab Carrington, dalam masa yang sama meneruskan pelaburan dalam pasukan.

Pengambilalihan itu akan menamatkan proses berliku-liku yang bermula apabila kelab itu diletakkan sebagai untuk dijual pada November lalu.

Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL