Terbuka Indonesia: Aaron-Wooi Yik mara ke final


Terbuka Indonesia: Aaron-Wooi Yik mara ke final

Baca seterusnya di https://pakdin.my/165887

JAKARTA  -- Beregu lelaki utama negara, Aaron Chia-Soh Wooi Yik hanya selangkah lagi untuk merangkul kejuaraan  pertama musim ini selepas mengesahkan tempat di pentas final Terbuka Indonesia 2023 di sini, malam ini 17 Jun 2023.

Pilihan kedua kejohanan itu berdepan dengan tekaenan ribuan penonton di Stadium Istora Senayan dan ketinggalan set pertama sebelum bangkit menyingirkan beregu tuan rumah, Pramudya Kusumawardana-Yeremia Erich Yacob  Rambitan 12-21, 23-21, 21-13 dalam tempoh 57 minit di separuh akhir.

Aaron-Wooi Yik, beregu ranking ketiga dunia akan berdepan dengan beregu ranking keenam dunia dari India,Satwiksairaj Rankireddy dan Chirag Shetty di pentas final, esok.

Gandingan India itu melangkah ke final selepas mengatasi pasangan Korea Selatan, Kang Min Hyuk-Seo Seung Jae, 17-21, 21-19, 21-18,  dalam satu lagi aksi separuh akhir, hari ini.

Bagaimanapun, beregu negara dan juara dunia tahun lalu itu, perlu mengekalkan rekod bersih dalam lapan pertemuan dengan wakil India itu sebelum bergelar juara esok.

"Wooi Yik bermain bagus di set kedua dan membantu saya untuk lebih tenang dan yakin di set penentuan,” kata Aaron kepada pemberita selepas perlawanan itu.

Sementara itu, Wooi Yik menyifatkan perlawanan dengan lawan tuan rumah bukan mudah atau bernasib baik, tetapi sebaliknya menemui rentak untuk membawa persembahan ke tahap yang lebih tinggi.

Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL