Bayi baru lahir ditemui mati di tempat pembuangan sampah


Bayi baru lahir ditemui mati di tempat pembuangan sampah

https://pakdin.my/174700

Satu peristiwa tragis pada petang semalam (28 Disember), apabila mayat bayi lelaki yang baru lahir tidak bernyawa ditemui dalam tong sampah di belakang loji pengasingan sisa Perbandaran Hat Yai City di Songkhla. Bayi itu, yang disyaki telah mati sekurang-kurangnya dua hingga tiga hari, ditemui dalam keadaan berbogel, dengan muka hijau dan lebam, tetapi sebaliknya kelihatan normal.

Penemuan mengejutkan itu dibuat oleh seorang pemungut sampah yang amat terharu dengan pemandangan tragis itu. Dia menceritakan menemui bayi itu semasa menyaring sampah. Bayi itu dibalut dengan kain yang dibawa pemungut sampah kerana dia dikelilingi oleh anjing. Tempat pembuangan sampah itu, yang sering dikunjungi oleh banyak lori sampah, menyaksikan pemandangan yang menyedihkan kerana kelihatan bayi itu seakan mengharapkan bantuan.

Pemungut sampah menggambarkan kepala bayi yang bengkak dan hijau manakala badannya masih kelihatan normal. Ia nampaknya mengalami kecederaan akibat hentakan objek tumpul di kepala, lapor Khao Sod.

Perkhidmatan kecemasan, termasuk Unit Penyelamat Mittraphap Samakkhi Thungsian Hat Yai, Unit Penyelamat Perbandaran Kuwanlung, dan doktor bertugas Hospital Hat Yai, segera berada di tempat kejadian. Bayi yang dipercayai baru dilahirkan kerana tali pusat masih melekat, dibawa ke Hospital Hat Yai untuk bedah siasat.

Polis Hat Yai meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) untuk mengenal pasti kenderaan yang membuang bayi itu, atau mana-mana individu yang terlibat. Ibu yang disyaki melakukan perbuatan kejam ini masih belum dikenal pasti. Insiden ini telah menyebabkan masyarakat tempatan kecewa, mengharapkan keadilan untuk nyawa yang tidak bersalah yang hilang di tengah-tengah sampah di bandar itu.

Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL