Manchester United tumpas lagi dengan kekalahan 2-1 kepada Nottingham Forest

Manchester United tumpas lagi dengan kekalahan 2-1 kepada Nottingham Forest

https://pakdin.my/174715



Manchester United mengalami kekalahan 2-1 di Nottingham Forest pada hari Sabtu ketika pasukan tuan rumah menambah derita kepada pelawat yang tunduk dengan jaringan Nicolas Dominguez dan Morgan Gibbs-White memastikan mata penuh di City Ground.

MU dibawah kendalian Erik ten Hag bergelut di tempat ketujuh dengan 31 mata daripada 20 perlawanan selepas kekalahan ke-14 musim ini. Kali terakhir mereka mengalami banyak kekalahan dalam satu musim adalah pada tahun 1930-31.

"Hasilnya jelas. Ia mengecewakan," kata Ten Hag kepada BBC. "Kekalahann itu tidak sepatutnya. Kami tewas pada separuh masa pertama. Kami tidak cukup bertenaga,

Ia merupakan kemenangan liga pertama Forest ke atas United sejak 1994, dan pertama di tempat sendiri dalam era Liga Perdana, untuk menggembirakan pengurus mereka yang baru dilantik Nuno Espirito Santo.

“Musim ini secara amnya telah satu langkah ke hadapan dan dua langkah ke belakang dan ia terasa seperti itu hari ini,” kata pemain tengah United, Christian Eriksen. "Sasaran kami adalah untuk mendapatkan tiga mata jadi ia pasti mengecewakan denngan kekalahan ini.

Dominguez memecah kebuntuan dalam permainan yang menjemukan selepas 64 minit dengan rembatan dari tengah kotak.

Marcus Rashford menyamakan kedudukan pada minit ke-78 apabila Alejandro Garnacho menerkam bola hasil kesilapan daripada penjaga gol Matt Turner dan menghantar hantaran tepat melintasi tepi kotak 18 ela kepada Rashford yang merembat ke sudut kanan bawah.

Namun kegembiraan United tidak lama apabila Gibbs-White melepaskan rembatan hebat ke arah sudut pada serangan balas Forest.

Kemenangan itu adalah yang kedua buat Forest di bawah Nuno, yang mengambil alih tempat Steve Cooper pada 20 Disember dan membawa kepada kemenangan 3-1 di Newcastle United.

United, yang terkeluar dari saingan Piala Eropah dan Piala Liga dalam musim yang mencabar, menolak beberapa peluang terakhir untuk menyamakan kedudukan, termasuk percubaan Eriksen beberapa saat sebelum wisel penamat dibunyikan.


Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL