Bunuh teman wanita kerana cemburu dan enggan memeluk Islam


Bunuh teman wanita kerana cemburu dan enggan memeluk Islam

https://pakdin.my/174624/

Seorang lelaki Thailand membunuh teman wanitanya di sebuah kondominium mewah di daerah Jana di wilayah selatan Songkhla sebelum membunuh dirinya sendiri. Motif pembunuhan dilaporkan adalah cemburu dan keengganan wanita itu untuk memeluk Islam.

Pegawai polis dari Balai Polis Hat Yai menerima aduan kejadian membunuh-bunuh diri di bilik nombor 13 di tingkat 25 semala, 19 Disember. Pegawai menemui mayat lelaki Thai berusia 40 tahun bernama Massadee Arleedeeman dan wanita berusia 40 tahun bernama Tarinee Prom yang tidak bernyawa dalam bilik.

Sebuah Pistol 9mm jenis Sig Sauer P365 dan dua peluru peluru ditemui berhampiran mayat Massadee. Massadee mempunyai kesan tembakan di dagunya, manakala Tarinee mempunyai dua luka di belakangnya. Mereka dijangka mati sekurang-kurangnya sehari sebelum penemuan mayat.

Massadee dilaporkan adalah ketua daerah kecil Saphan Mai di wilayah itu, dan teman wanitanya Tarinee ialah wakil jualan sebuah bilik pameran trak.

Kakak Tarinee memaklumkan kepada polis bahawa dia tidak dapat menghubungi kakaknya, dan dia tidak pergi bekerja selama dua hari. Dia memutuskan untuk memeriksanya di kondominium dan perasan bau yang tidak menyenangkan ketika dia berdiri di luar bilik. Dia meminta kunci ganti daripada ahli undang-undang dan memasuki bilik untuk mencari adegan yang mengerikan.

Massadee dilaporkan adalah ketua daerah kecil Saphan Mai di wilayah itu, dan teman wanitanya Tarinee ialah wakil jualan sebuah bilik pameran trak.

Kakak Tarinee mendedahkan kepada polis bahawa dia tidak dapat menghubungi kakaknya, dan dia tidak pergi bekerja selama dua hari. Dia memutuskan untuk memeriksanya di kondominium dan perasan bau yang tidak menyenangkan ketika dia berdiri di luar bilik. Dia meminta kunci ganti daripada ahli undang-undang dan memasuki bilik untuk mencari adegan yang mengerikan.

Pembantu rumah kondominium itu melaporkan kepada pegawai bahawa dia tidak menyedari sebarang perbuatan yang mencurigakan. Massadee tiba di kondominium itu dengan Toyota Hilux Vigo putih miliknya untuk bertemu teman wanitanya seperti biasa. Pembantu rumah itu berkata dia melihat Massadee keluar dari bilik untuk membuang sampah pada 17 Disember dan tidak melihat pasangan itu keluar dari bilik selepas itu.

Polis mengesyaki bahawa Massadee melakukan pembunuhan dan membunuh diri. Pegawai polis melaporkan bahawa Massadee menceraikan isterinya dua tahun lalu sebelum memulakan hubungan dengan Tarinee. Mereka kemudiannya bergaduh kerana cemburu dan Massadee mahu berkahwin dengan Tarinee untuk menjadikan hubungan mereka lebih serius dan kekal.

Menurut siasatan polis, Tarinee tidak menerima lamaran Massadee kerana dia masih belum bersedia untuk memeluk Islam selepas berkahwin.

Mayat dibawa ke Hospital Hat Yai untuk bedah siasat bagi menentukan trajektori peluru bagi mengesahkan sama ada Massadee melakukan pembunuhan dan bunuh diri atau tidak.

Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL