Imej dikeluarkan rejim zionis Israel yang menunjukkan tahanan Palestin memakai seluar dalam mencetuskan kemarahan


Imej dikeluarkan rejim zionis Israel yang menunjukkan tahanan Palestin memakai seluar dalam mencetuskan kemarahan

Seorang rentung manakala dua lagi cedera dan telah dihantar ke Hospital Taiping

BACA di: https://pakdin.my/174118/

Pegawai Palestin, Arab dan Islam mengecam Israel pada hari Jumaat selepas imej lelaki Palestin yang ditahan dilucutkan pakaian hanya berseluar dalam di Gaza tersebar di media sosial.

Pegawai kanan kumpulan Hamas Islam Palestin, Izzat El-Reshiq, menuduh Israel "melakukan jenayah kejam terhadap orang awam yang tidak bersalah."

Reshiq, yang kini dalam buangan di luar negara, menggesa organisasi hak asasi manusia antarabangsa untuk campur tangan dalam perkara ini dan membantu memastikan pembebasan mereka.

Jawatankuasa Palang Merah Antarabangsa (ICRC) berkata ia bimbang dengan imej itu dan semua tahanan mesti dilayan dengan kemanusiaan dan maruah mengikut undang-undang kemanusiaan antarabangsa.

Menteri Luar Iran Hossein Amirabdollahian, yang negaranya menyokong Hamas, juga mengkritik Israel, menuduhnya sebagai "kebiadaban dalam layanan terhadap tawanan dan warganegara yang tidak bersalah".

TV Israel pada Khamis menunjukkan rakaman, yang telah disahkan oleh Reuters, tentang apa yang dikatakan sebagai pejuang Hamas yang ditangkap, dilucutkan pakaian hanya berseluar dalam mereka dengan kepala tertunduk duduk di jalan Kota Gaza.

Beberapa orang Palestin berkata mereka mengenali saudara-mara mereka dalam imej itu dan menafikan mereka mempunyai kaitan dengan Hamas atau mana-mana kumpulan lain. Ada yang, kata mereka, mereka masih remaja.









Comments

Popular posts from this blog

Jadual Perjalanan Dan Tambang KTM Komuter Sektor Utara - Padang Rengas - Bukit Mertajam

Tiga pasangan negara mara ke pusingan ketiga Kejohanan Dunia

Malaysia Milk tarik balik penjualan produk Marigold HL